Azt hiszem nincs az a vérmes Steelers szurkoló aki egy ilyen szépen festett villamos látványára ne kapná fel a fejét és nem szeretne minél többet megtudni arról, hogy mi a pontos története ennek a csodának. A múltkorában a rövidhírek közt említést tettem róla és akkor megígértem, hogy egyszer megpróbálok összehozni egy pár sort, hát most eljött az idő. A pittsburghi tömegközlekedésben a villamos hálózat kiépítése egészen a 19. századig vezethető vissza. Ekkor fogadta el a város törvényhozó testülete a „motor power companys” néven elhíresült törvényt amely kimondja, hogy alapíthatóak olyan társulások amelyek elektromos eszközökkel és kábelvontatással szállítanak utasokat. Pittsburgh azóta is az élen jár a villamos közlekedésben. Az első mérföldkő 1887 volt amikor a Pittsburgh Traction Co. felállított egy 5.5 mérföld hosszú kábelvasutat az 5. utcán kelet Shaddyben ezzel összekötve a Penn és a Highland utakat. A vonal üzemeltetése és az utasok szállítása 1889 szept. 12-től 1897-ig folyt. Ezután a sikeren felbuzdulva a várost elkezdték behálózni a villamos hálózatok. 1930-ban a American Electric Railway Association Advisory Council megtervezett egy újfajta kocsiosztályt, amelynek az Electric Railway a Presidents Conference Committee (PCC) nevet adta. 1936. július 26-án érkezett meg az első ilyen jármű a pittsburghi sínekre és szeptember 26-án szállította az első utasait az 50 Carson Street Route elnevezésű vonalon. Ezután a következő 12 évben a társaság még 666 db ilyen kocsit rendelt és állított üzembe darabonként 28.000 $ értékben. 1953 nyarán a II. Vh alatt és a Koreai háború idején is dübörgő villamos szolgáltatást Allegheny megye szűkítette. 1964 márciusában a közlekedési szolgáltatások egységesítése érdekében megalakul az Allegheny County's Port Authority Transit. A cég átvesz 283 villamost és 219 buszt. Aztán elérkezett az 1981-es év a társaság eltervezi, hogy felújít 45 PCC villamost, de a 763.000 $-os költség vállalhatatlan volt a társaságnak végül a program lezárultáig 1987-ig 12 kocsi készül el, köztük a Terrible Trolley. A felújított kocsikat mint hirdetési eszközt használják és a kocsik festésébe valamint a felújítás költségeibe a villamosok oldalán díszelgő cégek is jelentősen hozzájárultak. Elkészült egy Pirates Family, egy Point Park College’s és egy Gateway Clipper kocsi is többek közt. Az utolsó hivatalos útra 1999. szeptember 4-én került sor a 4.4 mérföld hosszú Library vonalon. Ezután ezt a villamos vonalt végleg bezárták és a helyét buszok vették át. A PCC-k a történetük során több mint 2.000.000 mérföldet tettek meg a város szolgálatában. A 2000-es évek óta a város utcáit már nem róják több száz mérföld hosszan ezek a kocsik, de a város jelenleg is üzemeltet egy vonalat a belvárosban a Warrington Avenue/Arlington Heights, Castle Shannon, Library and the South Hills vonalon. A tervek közt szerepel továbbá egy másik már bezárt vonal a Shannon Drake megnyitása valamint a belvárosi metróvonal kiterjesztése a PNC park és a Heinz Field közelébe. Sajnos a Terrible Trolleyról nem sikerült videót találnom és ez is nagyon amatőr felvétel, de nézzétek el nekem ezt ma. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OUZJEYWz4_4&feature=related[/youtube]